Terapia neurologopedyczna
Terapia neurologopedyczna przeznaczona jest dla dzieci i dorosłych z uszkodzeniem ośrodkowego i/lub obwodowego układu nerwowego.
Diagnoza i terapia neurologopedyczna obejmuje:
- Opóźniony rozwój mowy
- Terapię dzieci niemówiących z wykorzystaniem alternatywnych metod komunikacji
- Dyzartrię
- Niedokształcenie mowy z powodu niedosłuchu
- Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego (NMPK, afazja dziecięca)
- Niedokształcenie mowy z powodu niepełnosprawności intelektualnej
- Afazję
- Jąkanie
Metody i techniki terapeutyczne dobieramy indywidualnie do pacjenta w zależności od wyniku przeprowadzonej wcześniej diagnozy funkcjonalnej i komunikacyjnej.
W naszej poradni pracujemy na pomocach amerykańskich firm ARK Therapeutic i TALKTOOLS.
W terapii wykorzystujemy Elastyczny Terapeutyczny Taping (Elastic Therapeutic Taping in Head, Neck and Orofacial disorders).
WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA DLA DZIECI 0-3
Opieka neurologopedy w tym wieku obejmuje ocenę budowy aparatu artykulacyjnego ( warg, języka, podniebienia twardego i miękkiego), ocenę funkcji fizjologicznych w obrębie narządu żucia (oddychanie, połykanie) i ocenę rozwoju mowy. U nas znajdą Państwo również wsparcie w zakresie terapii karmienia.
Jeżeli Twoje dziecko:
- jest wcześniakiem lub dzieckiem z grupy ryzyka okołoporodowego
- ma trudność z karmieniem i/lub jedzeniem, nie gryzie, nie żuje, ma problemy z połykaniem
- było karmione sondą
- nadmiernie ślini się, ma otwartą buzię
- nie mówi lub mówi bardzo mało, mówi niewyraźnie
- ma zdiagnozowane opóźnienie psychoruchowe, zaburzenia rozwojowe lub zespół genetyczny
W ramach wczesnej interwencji logopedycznej wspieramy rozwój mowy i już od samego początku dbamy o prawidłowy rozwój niemowlęcia. Prowadzimy instruktaż pielęgnacyjny w zakresie karmienia ( karmienia piersią, karmienia butelką). W ramach terapii karmienia uczymy prawidłowego pobierania pokarmu z łyżeczki, naukę picia z kubeczka. Naukę żucia i gryzienia prowadzimy z min. wykorzystaniem masażu wnętrza jamy ustnej, masażu logopedycznego, stymulacji sensoryczno – motorycznej.